Ćwiczenia - Algorytmika i Modelowanie
Ćwiczenia >> Algorytmika i Modelowanie >> Ćwiczenie 155 << Powrót
<< Poprzednie Następne >>
Baltie - proste animacje
Ćwiczenie 155
1. Uruchom program Baltie w trybie Programowanie i otwórz program Dom_u.bpr. Pomoc - [77]
2. Skopiuj do folderu Nazwisko_dom pliki 0603.jpg oraz Pasikonik.wav. Pomoc - [78]
3. Przeczytaj w pomocy, jakie wymiary podane w pikselach i polach ma scena i zapisz je lub zapamiętaj. Pomoc - [84]
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
4. Zmodyfikuj program Dom_u.bpr tak, aby: Pomoc - [78.1]
a) jako tło do twojego domu pojawił się plik 0603.bmp;
b) Baltie został przeniesiony do obszaru sceny o współrzędnych X = 6, Y = 3 i w tym miejscu wybudował dom;
c) nad lasem pojawiło się słoneczko;
d) w tle słychać było cykanie pasikonika.
5. Zapisz w pliku Nazwisko_155.bpr dokonane zmiany, których efekt powinien być taki jak na rysunku.
6. W pliku tekstowym umieść zrzut ekranowy zmodyfikowanego programu oraz efektu jego działania.
7. Plik tekstowy zapisz pod nazwą Nazwisko_155 w folderze Moje dokumenty lub w miejscu wskazanym przez nauczyciela.
Pomoc
77. Tryby pracy programu
78. Jak napisać program?
78.1. Zapisywanie programu
84. Proste animacje