Ćwiczenia - Algorytmika i Modelowanie

Ćwiczenia >> Algorytmika i Modelowanie >> Ćwiczenie 154                           << Powrót


<< Poprzednie                                                                                                  Następne >>

Baltie - współrzędne ekranu

Ćwiczenie 154



1. W folderze Moje dokumenty utwórz folder o nazwie Nazwisko_dom i przekopiuj do niego plik Dom_u.bpr znajdujący się w folderze Algorytmika na płycie CD lub w folderze sieciowym.

2. Uruchom program Baltie w trybie Programowanie.   Pomoc - [77]

3. Otwórz program Dom_u.bpr i sprawdź jego działanie.   Pomoc - [76.3]  [78]

4. Do pliku tekstowego Nazwisko_154, zapisanego w folderze Moje dokumenty > Nazwisko_dom lub w miejscu wskazanym przez nauczyciela, wstaw zrzut ekranowy efektu działania programu.

5. Zmodyfikuj program Dom_u.bpr tak, aby podczas wykonywania programu:
Pomoc - [78]  [78.1]  [79]   [79.1]  [80]  [81]

    a) Baltie i chmurka byli niewidoczni;

    b) nie było widać, jak powstaje dom;

    c) na Scenie w miejscu o współrzędnych X = 12, Y = 2 pojawiło się słońce tak, jak na rysunku.

6. Do pliku tekstowego Nazwisko_154_u wstaw zrzut ekranowy zmodyfikowanego programu oraz efektu jego działania i zapisz wprowadzone zmiany.

7. Zapisz zmodyfikowany program pod nazwą Nazwisko_154.bpr.   Pomoc - [78.1]



Pomoc

76.3. Otwórz, uruchom i zobacz

77. Tryby pracy programu

78. Jak napisać program?

78.1. Zapisywanie programu

79. Powtarzanie poleceń (iteracja)

79.1. Pętla

80. Kopiowanie bloków

81. Rozwiązywanie złożonych problemów



SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |