Ćwiczenia - Algorytmika i Modelowanie
Ćwiczenia >> Algorytmika i Modelowanie >> Ćwiczenie 154 << Powrót
<< Poprzednie Następne >>
Baltie - współrzędne ekranu
Ćwiczenie 154
1. W folderze Moje dokumenty utwórz folder o nazwie Nazwisko_dom i przekopiuj do niego plik Dom_u.bpr znajdujący się w folderze Algorytmika na płycie CD lub w folderze sieciowym.
2. Uruchom program Baltie w trybie Programowanie. Pomoc - [77]
3. Otwórz program Dom_u.bpr i sprawdź jego działanie. Pomoc - [76.3] [78]
4. Do pliku tekstowego Nazwisko_154, zapisanego w folderze Moje dokumenty > Nazwisko_dom lub w miejscu wskazanym przez nauczyciela, wstaw zrzut ekranowy efektu działania programu.
5. Zmodyfikuj program Dom_u.bpr tak, aby podczas wykonywania programu:
Pomoc -
[78] [78.1] [79]
[79.1] [80] [81]
a) Baltie i chmurka byli niewidoczni;
b) nie było widać, jak powstaje dom;
c) na Scenie w miejscu o współrzędnych X = 12, Y = 2 pojawiło się słońce tak, jak na rysunku.
6. Do pliku tekstowego Nazwisko_154_u wstaw zrzut ekranowy zmodyfikowanego programu oraz efektu jego działania i zapisz wprowadzone zmiany.
7. Zapisz zmodyfikowany program pod nazwą Nazwisko_154.bpr. Pomoc - [78.1]
Pomoc
76.3. Otwórz, uruchom i zobacz
77. Tryby pracy programu
78. Jak napisać program?
78.1. Zapisywanie programu
79. Powtarzanie poleceń (iteracja)
79.1. Pętla
80. Kopiowanie bloków
81. Rozwiązywanie złożonych problemów