Pomoc - Algorytmika i Modelowanie

Spis paragrafów >> Pętla                                                             << Powrót


<< Poprzedni                                                                                                 Następny >>

79.1. Pętla


    Do tej pory napisaliśmy program, w którym Baltie buduje na Scenie dom. Jeżeli chcielibyśmy żeby wybudował dwa domy, musimy mu pokazać, że ma powtórzyć dwa razy złożone polecenie, jakim jest budowa domu. Aby zaznaczyć blok poleceń, używamy nawiasów . Wystarczy otworzyć nawias na początku bloku i zamknąć na jego końcu, a przed nawiasem wstawić odpowiednią liczbę powtórzeń.

  

Uwaga. Jeżeli zapomnisz o nawiasie zamykającym lub otwierającym, program ci to zasygnalizuje, umieszczając wykrzyknik na źle wpisanym elemencie .




<< Powrót                                                                                                                         [Do góry]


SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |