Pomoc - Algorytmika i Modelowanie

PomocSpis paragrafów

Po zrealizowaniu modułu będziesz wiedział:

• co to jest algorytm • kiedy dany problem można rozwiązać za pomocą algorytmu • w jaki sposób można prezentować algorytmy • jak zapisać algorytm w postaci procedur wykonywanych przez komputer • co to jest pętla iteracyjna • co to jest model, modelowanie i symulacja komputerowa jak wyszukiwać modele w encyklopediach multimedialnych oraz w Internecie • jak wykorzystać dostępne źródła do zdobywania dodatkowej wiedzy

Spis paragrafów - Algorytmika i Modelowanie

72.     Algorytmy  
73.     Sposoby przedstawiania algorytmów  
74.     Iteracja i rekurencja 
75.     Algorytm i komputer
76.     Krok po kroku z Baltie
76.1.   Rozpoczęcie pracy z programem
76.2.   Pomoc
76.3.   Otwórz, uruchom i zobacz
77.     Tryby pracy programu
78.     Jak napisać program?  

78.1.   Zapisywanie programu
79.     Powtarzanie poleceń (iteracja)
79.1.   Pętla
80.     Kopiowanie bloków
81.     Rozwiązywanie złożonych problemów
82.     Współrzędne
83.     Tablica plików i obszarów
84.     Proste animacje
85.     Modelowanie i symulacja

Po wykonaniu ćwiczeń będziesz potrafił:

• podać przykłady problemów, które można rozwiązać za pomocą algorytmów • podać przykłady problemów, do których nie można zastosować algorytmu • przedstawić algorytm w postaci listy kroków lub schematu blokowego • zapisać algorytm w postaci procedur wykonywanych przez komputer • zastosować pętlę iteracyjną • wyszukać w encyklopediach multimedialnych oraz Internecie modele oraz symulacje komputerowe • poddać różnicę między modelem a symulacją



SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |