Pomoc - Algorytmika i Modelowanie
Spis paragrafów >> Tablica plików i obszarów << Powrót
<< Poprzedni Następny >>
83. Tablica plików i obszarów
Do programu możemy wprowadzać pliki dźwiękowe, graficzne lub tekstowe. W tym celu korzystamy z Tablicy plików i obszarów .
Dowolny plik wprowadzamy do programu zawsze w ten sam sposób:
-
przygotowujemy pliki, zapisując je w odpowiednich formatach, np. grafikę w formacie *.bmp, dźwięki w *.wav lub *.mid;
-
żeby uniknąć problemu z ich odczytaniem w programie, kopiujemy je do folderu, w którym zapisujemy nasz program;
-
otwieramy tablicę, korzystając z przycisku ;
-
w zależności od wstawianego pliku wybieramy miejsce w odpowiedniej kolumnie tablicy i - wykorzystując przycisk Przeglądaj – wskazujemy wybrany przez nas plik;
-
po wstawieniu pliku do Tablicy możemy użyć go w dowolnym miejscu w programie, wykorzystując element , odwołujący się do tego pliku.
- Przygotowanie plików do umieszczenia ich w tablicy >>
Chcąc umieścić w tablicy pliki graficzne, należy je odpowiednio przygotować. Przede wszystkim muszą być zapisane w formacie *.bmp, ponieważ innego formatu program Baltie nie odczytuje.
Scena, na której umieszczamy jako tło plik graficzny, ma rozmiary 585 × 290 pikseli. Należy więc obraz zmniejszyć do takich rozmiarów, aby mieścił się na niej w całości.
Wykorzystując program Paint, możemy łatwo zmienić wymiary obrazu:
-
otwieramy plik graficzny zapisany z rozszerzeniem *.jpg;
-
zmniejszamy jego wymiary;
-
zapisujemy plik z rozszerzeniem *.bmp.
<< Powrót [Do góry]