Pomoc - Algorytmika i Modelowanie
Spis paragrafów >> 84. Proste animacje << Powrót
<< Poprzedni Następny >>
84. Proste animacje
Baltie może także animować przedmioty, to znaczy powodować, że odnosimy wrażenie poruszania się elementu. Dzięki temu możemy programować takie efekty, jak chodzenie, lot itp. Animację tworzymy, korzystając z zestawu poleceń
i wyświetlając obrazy przedstawiające kolejne fazy ruchu przedmiotu. Każda animacja musi zawierać podstawowe elementy przedstawione na rysunku
– element Przedmiot animacji, pierwszy i ostatni element sekwencji faz animacji oraz element Graj animację.
Obiekty możemy animować w następujący sposób:
-
zmieniając pozycję wyświetlanego przedmiotu na Scenie, co wywołuje wrażenie płynnego poruszania się przedmiotu, np. lot ptaka, jazda samochodu itp. Musimy wtedy dodać informację, gdzie ma być ustawiony pierwszy oraz ostatni element animacji;
-
zmieniając wielkość lub wygląd wyświetlanego przedmiotu, wywołujemy wrażenie „życia” animowanego przedmiotu, np. wzrost grzyba, otwieranie się drzwi
.
Jeżeli chcemy, żeby animacja była odtwarzana w określonym czasie, korzystamy z polecenia Czas animacji
,
po którym podaje- my czas w milisekundach.
<< Powrót [Do góry]