Pomoc - Algorytmika i Modelowanie

Spis paragrafów >> Jak napisać program?                                               << Powrót


<< Poprzedni                                                                                                 Następny >>

78. Jak napisać program?


    Programowanie Baltiego rozpoczniemy od trybu Programowanie > Nowicjusz. Sposób wydawania poleceń prześledźmy na przykładzie budowania domu.

Uwaga. Należy pamiętać, że Baltie stoi w lewym dolnym rogu Sceny, skąd rozpoczyna swój ruch.

Uwaga. Jeżeli chcemy umieścić te same elementy w programie, to możemy je skopiować, przytrzymując lewy przycisk myszy na danym elemencie i przesuwając go w dowolne miejsce obszaru roboczego.

Chcąc zobaczyć, jak działa nasz program, uruchamiamy go za pomocą przycisku Start . Otworzy się Scena, na której Baltie wykonuje program. Po przejściu Baltiego na określone miejsce okno programu się zamknie.

Aby zatrzymać działanie programu, należy umieścić polecenie Czekaj . Teraz program zostanie wykonany tak jak poprzednio, ale obraz na Scenie nie zniknie.

Uwaga. Chcąc usunąć dowolny element, wystarczy przesunąć go poza obszar roboczy.

  

Uwaga. Aby program był czytelny, polecenia piszemy w wierszach o długości nieprzekraczającej szerokości ekranu.

  

    Efekt naszej pracy jest widoczny na Scenie po uruchomieniu programu.




<< Powrót                                                                                                                         [Do góry]


SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |