Ćwiczenia - Algorytmika i Modelowanie
Ćwiczenia >> Algorytmika i Modelowanie >> Ćwiczenie 148 << Powrót
<< Poprzednie Następne >>
Baltie - gra "Pierwiaski chemiczne"
Ćwiczenie 148
1. Uruchom program Baltie i przejdź do trybu Czarowanie. Pomoc - [77]
2. Wykorzystując przedmioty z Banku nr 5, zagraj z kolegą lub koleżanką w następującą grę: Pomoc - [78]
-
Zadaniem uczestników gry jest ułożyć na Scenie tyle wzorów strukturalnych związków chemicznych przedstawionych poniżej, aby uniemożliwić ruch przeciwnikowi.
-
Grę rozpoczynamy od środka sceny.
-
Każdy uczestnik gry wybiera odpowiednio oznaczone (czerwoną obwódką lub bez) pierwiastki chemiczne , z zaznaczoną wartościowością
-
Zawodnicy poruszają na zmianę czarodziejem Baltiem i mogą wykonać maksymalnie dwa kroki podczas jednego ruchu, aby wyczarować odpowiedni atom związku chemicznego.
-
Osoba rozpoczynająca grę wybiera wzór, który jest układany jako pierwszy, i układa pierwszy atom.
-
Osoba, która ukończyła układanie wzoru strukturalnego, ma prawo do wykonania dodatkowych dwóch kroków i wskazania następnego wzoru.
-
Wygrywa ta osoba, która jako ostatnia ustawi swój atom we właściwy sposób i zablokuje ruch przeciwnika.
alkohol metylowy CH3OH | alkohol etylowy C2H5OH |
gliceryna C3H5OH | octan etylu CH3COOC2H5 |
tlenek azotu (III) N2O3 | metan CH4 |
etan C2H6 | propan C3H8 |
eten C2H4 | propen C3H6 |
butan C4H10 | pentan C5H12 |
Pomoc
77. Tryby pracy programu
78. Jak napisać program?