Pomoc - Multimdia

Spis paragrafów >> Podgląd slajdów                                                       << Powrót


<< Poprzedni                                                                                                 Następny >>

28. Podgląd slajdów


    


Po wstawieniu slajdów i wypełnieniu ich treścią możesz przyjrzeć się efektom swojej pracy. Mamy do wyboru kilka rodzajów podglądów, które można wybrać, korzystając z menu Widok lub wykorzystując odpowiednie zakładki w oknie programu.





Do najczęściej wykorzystywanych widoków należą:

Uwaga. Jeżeli w tym widoku ustawisz kursor myszy na wysokości slajdu, będzie można zmieniać tytuły slajdów. Naciśnięcie klawisza Enter spowoduje dodanie pustego slajdu, a klawiszami Delete i Backspace można usuwać wybrane slajdy.





[ Microsoft Office 2003 ] [ Microsoft Office 2007 ]

Microsoft Office 2003

    Prelegent, przygotowując się do pokazu prezentacji, może do każdego slajdu dopisać swoje notatki.

    W programie programie PowerPoint można to zrobić, wykorzystując widok Normalny > Konspekt > Sortowanie slajdów lub Strona notatek. Klikamy w miejsce na dole okna oznaczone napisem Kliknij, aby dodać notatki i wpisujemy ich treść.

    Tak przygotowany materiał może służyć prelegentowi do prawidłowego prowadzenia swojej wypowiedzi.

    Podobnie w OpenOffice Impress, chcąc dodać notatki, wybieramy z menu Widok > Notatki lub korzystamy z zakładki Notatki.

    Chcąc korzystać z prezentacji w postaci wydrukowanej, należy wybrać w menu Plik > Drukowanie.

    W programie PowerPoint w oknie Drukowanie określamy liczbę slajdów na drukowanej stronie, ich układ i kolejność. Korzystając z listy rozwijanej Drukuj, wybieramy rodzaj materiałów, które chcemy drukować, np. materiały informacyjne, strony notatek itd. Tak przygotowany materiał do druku pomoże odbiorcom pokazu robić własne notatki.

    Wystarczy, że w ramce Materiały informacyjne ustawimy parametr Slajdów na stronę = 3. Wtedy, prócz trzech slajdów na stronie, zostaną wydrukowane linie, które pomogą umieszczać notatki obok.

    W programie OpenOffice Impress wszystkich ustawień, co do sposobu drukowania materiałów, dokonujemy po wybraniu w oknie Drukuj przycisku Opcje.

    W nowym oknie mamy do wyboru opcje umożliwiające wydruk potrzebnych materiałów. Należy pamiętać, że w przypadku druku materiałów informacyjnych ich rozmieszczenie na stronie musimy wybrać na zakładce Materiały informacyjne w menu Widok.

    Wydrukowanie materiałów, przygotowanie notatek i zamknięcie prezentacji to ostatni etap przed zaprezentowaniem słuchaczom swojej pracy.




Microsoft Office 2007

    Po wstawieniu slajdów i wypełnieniu ich treścią możesz przyjrzeć się efektom swojej pracy. Masz do wyboru kilka rodzajów podglądów, które możesz wybrać, wykorzystując wstążkę Widok.

Uwaga. Jeżeli w tym widoku ustawisz kursor myszy na wysokości slajdu, będzie można zmieniać tytuły slajdów. Naciśnięcie klawisza Enter spowoduje dodanie pustego slajdu, a klawiszami DeleteBackspace można usuwać wybrane slajdy.



<< Powrót                                                                                                                         [Do góry]


SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |