Pomoc - Multimdia
Spis paragrafów >> Scenariusz, czyli plan pracy << Powrót
<< Poprzedni Następny >>
24. Scenariusz, czyli plan pracy
Podczas tworzenia prezentacji można stosować wiele różnorodnych rozwiązań i efektów specjalnych. Wykorzystanie ich wszystkich podczas jednej prezentacji nie jest zalecane. Trzeba zachować niezbędny umiar. Za każdym razem zastanów się nad kolejnością wprowadzanych elementów i potrzebą ich stosowania. Może należy pozwolić słuchaczom spokojnie wysłuchać prezentacji? Nie atakuj ich efektami specjalnymi, po których odniosą wrażenie, że całość im się podobała, ale nie zapamiętali, o czym prelegent do nich mówił.
Zrealizowanie dobrej prezentacji, a już na pewno nakręcenie filmu dokumentalnego czy też fabularnego, jest wielką sztuką.
Zanim zacznie się tworzenie prezentacji na komputerze, dobrze jest przygotować sobie jej krótki projekt na kartce papieru. W takim scenariuszu należy zamieścić:
-
tytuł prezentacji;
-
informacje, jakie chcesz przekazać;
-
źródła, z których zamierzasz korzystać;
-
informację o ciekawych ilustracjach, zdjęciach lub innych elementach graficznych czy multimedialnych, które chcesz dołączyć.
Uwaga. Jeżeli korzystasz z jakichkolwiek materiałów będących własnością innych, należy podać źródła tych materiałów oraz imiona i nazwiska ich autorów. Czasami musisz uzyskać zgodę autorów na wykorzystanie ich tekstów, zdjęć itp.
Przygotowując prezentację, pamiętaj o tym, aby:
-
jej temat był krótki i jasny;
-
we wstępie podać krótką informację, czego prezentacja dotyczy;
-
treść prezentacji była przejrzysta, złożona z prostych, krótkich zdań;
-
język i użyte przykłady dostosować do poziomu słuchaczy;
-
ilustracje, wykresy, rysunki były czytelne i zrozumiałe dla odbiorców;
-
efekty wizualne (tło, elementy graficzne czy animacje) nie stały się ważniejsze od tekstu;
-
nie używać zbyt głośnych dźwięków (podkładu muzycznego), gdyż mogą zagłuszać prowadzącego pokaz.
<< Powrót [Do góry]