Ćwiczenia - Algorytmika i Modelowanie
Ćwiczenia >> Algorytmika i Modelowanie >> Ćwiczenie 163 << Powrót
<< Poprzednie Następne >>
Modelowanie - "Jedzie piciąg...."
Ćwiczenie 163
1. Uruchom prezentację ciuchcie5.exe znajdującą się w folderze Algorytmika na płycie CD lub w folderze sieciowym. Zapoznaj się z instrukcją oraz z funkcjami tej prezentacji. Sprawdź ich działanie.
2. Zastanów się i zapisz, po jakim czasie spotkają się dwa pociągi jadące naprzeciwko siebie z jednakową prędkością. W którym miejscu torów nastąpi spotkanie?
3. Sprawdź kolejne wersje poniższych przypadków i zapisz wyniki uzyskane z podstawiania danych do wzorów.
-
Pierwszy przypadek: pociąg ze stacji A jedzie z prędkością 20 km/h; pociąg ze stacji B jedzie z prędkością 20 km/h.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-
Drugi przypadek: pociąg ze stacji A jedzie z prędkością 25 km/h; pociąg ze stacji B jedzie z prędkością 35 km/h.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-
Trzeci przypadek: pociąg ze stacji A jedzie z prędkością 20 km/h; pociąg ze stacji B jedzie z prędkością 40 km/h.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
-
Czwarty przypadek: pociąg ze stacji A jedzie z prędkością 80 km/h; pociąg ze stacji B jedzie z prędkością 100 km/h.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -