Pomoc - Arkusz kalkulacyjny

Spis paragrafów >> Funkcja SUMA                                                         << Powrót


<< Poprzedni                                                                                                 Następny >>

69.1. Funkcja SUMA


    Sumowanie jest jednym z podsta- wowych działań matematycznych, które najczęściej wykonujemy. Warto- ści wpisane w komórkach można zsu- mować, pisząc na przykład formułę: =B1+B2+B3+B4+B5+B6+B7+B8 lub wykorzystując funkcję SUMA, którą poznaliśmy już przy edytorze tekstu.

    Aby wstawić funkcję SUMA, zaznacz komórkę, w której chcesz umieścić wynik, a następnie:

    W Pasku formuły automatycznie zostanie wyświetlona utworzona formuła.

     Tekst SUMA to zapis matematycznej funkcji sumowania (dodawania), a zapis (B1:B8) oznacza, że program ma dodać wartości komórek B1, B2, ..., B8.

    Formuła ma postać =SUMA(B1:B8). W nawiasach podaje się argumenty funkcji; w tym przykładzie zakres komórek, które mają zostać dodane.





Microsoft Office 2007

    Sumowanie jest jednym z podstawowych działań matematycznych, które najczęściej wykonujemy. Wartości wpisane w komórkach można zsumować, pisząc np. formułę: =A1+A2+A3+A4+A5+A6+A7+A8 lub wykorzystując funkcję SUMA, którą poznaliśmy już przy edytorze tekstu.

Aby wstawić funkcję:

    Tekst SUMA to zapis matematycznej funkcji sumowania (dodawania), a zapis (C3:C9 oznacza, że program ma dodać wartości komórek C3, C4, C5, …, C9. 
    Formuła ma postać =SUMA(C3:C9). W nawiasach podaje się argumenty funkcji: w tym przykładzie zakres komórek, które mają zostać dodane.

Uwaga. Jeżeli, zaznaczasz blok komórek, w nawiasach wystarczy podać adresy pierwszej i ostatniej komórki bloku, rozdzielone dwukropkiem np. (B5:C7).




<< Powrót                                                                                                                         [Do góry]


SmodCMS | BazaWiedzy.pl | Krasnal Serv | Wydawnictwo Szkolne PWN | Encyklopedia PWN |              | Malvina | Słownik | Strona główna |